Terug naar dag 10 Home Ethiopië Verder naar dag 12

Dag 11: Lalibela – Addis Abeba
Zaterdag 24 maart 2012

Na een heerlijk nacht worden we om half 7 uit ons zelf wakker. We hebben absoluut geen haast want vandaag vertrekken we met het vliegtuig terug naar Addis Abeba. Om half 8 gaan we op weg naar het ontbijt. We zijn de eerste en ons ontbijt bestaat uit het welbekende omelet met toast. We hebben nog tot half 11 de tijd om een beetje te relaxen, dus drinken we een lekker kopje koffie op ons balkon en genieten nog even van het prachtige uitzicht. We zijn allemaal ruim op tijd klaar voor vertrek zodat we al tien minuten eerder dan gepland is vertrekken. Marja opperde het idee om nog even langs de markt te gaan, maar Daniel vind dit echter geen goed idee i.v.m. de tijd. De weg naar het vliegveld is vooral het eerste stuk nogal slingerend, waardoor we niet echt goed kunnen doorrijden. De uitzichten daarentegen zijn prachtig. Soms zien we op de meest onmogelijke plekken vlakbij de rand nog huisjes staan.

Na een klein uurtje rijden, komen we op het vliegveld van Lalibela aan. Voordat we met onze koffers naar de incheckbalie lopen, nemen we afscheid van onzeUitzicht vanaf ons hotel chauffeur Daniel. Bij de incheckbalies worden we een beetje opgejaagd want ons vliegtuig blijkt ineens al over 3 kwartier te vertrekken. Eenmaal aan de andere kant van de balies en controleposten zien we géén vliegtuig staan. Rara, hoe kan dit?! Paniek voor niets dus. Pas een half uurtje later zien we ons vliegtuig veilig landen. We kunnen meteen instappen want het vliegtuig maakten een tussen landing in Lalibela. De vlucht verloopt voorspoedig en na een klein uurtje landen we op de luchthaven van Addis Abeba. Als we alle plichtplegen hebben doorstaan lopen we naar de parkeerplaats waar Million ons opwacht. Eenmaal buiten zien wij echter geen Million staan ondanks dat Marja hem nog heeft ge-sms't met de nieuwe aankomst tijd. Marja is woest en slaat aan het bellen. Ze krijgt iedere keer een vrouw aan de lijn die maar niet begrijpt waar Marja het over heeft. Na een hoop gedoe komt Million dan toch eindelijk opdagen en kunnen we op weg naar ons welbekende hotel.  We laden de koffers zelf  in het busje aangezien we al genoeg tijd hebben verloren met wachten. Eenmaal in het hotel aangekomen, adviseert Million ons om goed uit te rusten?!

Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet, gaan we meteen op weg naar de supermarkt ‘Bambis’ om onze voorraden aan te vullen. De lokatie van de supermarkt staat nog netjes in mijn GPS, dus is het geen probleem om hem te vinden. Om kwart voor 4 zijn we weer terug in ons hotel. We zetten de spullen op onze kamer en lopen vervolgens nog even naar de overkant van de straat voor onze eerste Geocache Challenge. De opdracht is om een foto te maken van het stierenstandbeeld en jezelf. De omstanders vinden het maar een lachwekkend tafereel aangezien ik de horens vast pak. Het lijkt in mij ogen wel een eeuwigheid te duren voordat ma het knopje indrukt!!!! Maar de eerste Geocache Challenge is een feit. Terug op de kamer gaan we in de ‘suite’ van Riet een kopje koffie drinken met een lekkere Raffaello bal. We doen de rest van de middag rustig aan en maken ons helemaal gereed voor het diner.

Om half 8 gaan we naar beneden voor het diner. Marja heeft een idee om ergens anders te gaan eten. Een aantal leden van de groep hebben tussen de middag in het hotel geluncht en dat viel nogal duur uit. Marja heeft bij collega’s een leuk adresje op de kop getikt. We worden netjes met de bus naar het restaurant ‘The Cottage’ gebracht. Het ziet er aan de buitenkant al erg gezellig en sfeervol uit. Ook binnen is het bijzonder sfeervol en gezellig. Het doet een beetje Europees aan en dat klopt want de eigenaar blijkt een Zwitser te zijn. Er is nog precies een tafel leeg. Als ik ga zitten zak ik meteen door de stoel tot grote hilariteit van een ieder. De menu kaart is bijzonder uitgebreid en ziet er leuk en verzorgt uit. We gaan voor de ‘fried fish with lemon’ en als toetje een ‘Fruit Salad’. Als de borden komen ziet het er bijzonder smaakvol uit en gelukkig smaakt het ook zo. Nadat we de buikjes hebben volgegeten keren we met de bus weer terug naar ons hotel, waar we rond half 11 onder de wol kruipen.