Terug naar dag 17 Home Patagonië Verder met dag 19

Dag 18: Terug naar Buenos Aires
Maandag 2 november 2009

Om zeven uur worden gewekt door de wekker. We staan weer meteen op zodat we redelijk op ons gemak kunnen ontbijten, want om half negen worden we met de bus naar het vliegveld van Ushuaia gebracht. Zo maken we een begin aan onze terugreis. Het vliegveld is aangelegd op een eilandje voor de kust. Onze vlucht staat om 9:50 gepland, maar na wat navraag blijkt er al een vertraging te zijn van minstens een half uur. Het vliegveld is redelijk nieuw en ziet er Relaxen op de Avenida 9 Julionetjes en verzorgt uit. We drinken op de beneden verdieping bij de bar eerst even een heerlijke bak koffie. Er bevinden zich ook een aantal winkeltjes in de vertrekhal, maar deze zijn vrij klein en hebben relatief weinig te bieden. Uiteindelijk gaan we met Aerolineas Argentinas om precies 11 de lucht in. Een klein uurtje later merken we ineens dat het vliegtuig begint te dalen. We blijken een tussenlanding van ongeveer een half uur te hebben in Rio Gallegos. Vanaf hier is het nog ruim 3 uur vliegen naar de nationale luchthaven van Buenos Aires. Onderweg krijgen we nog een heerlijke lunch voor geschoteld. Die nationale luchten zijn hier een stuk beter als bij ons, alles is gratis en volop te verkrijgen.

Rond half 4 komen we weer in Buenos Aires aan. Vanaf het vliegveld is het nog een klein uurtje rijden naar het 'Zentra' hotel, waar we ook in het begin van onze ris in hebben gelogeerd. We krijgen dit keer een kamer met 'slechts' 4 bedden, maar we zijn er wel blij mee. We hebben nu veel meer ruimte voor onze spullen. Als we alles op de kamer hebben gezet, gaan we nog even lekker naar buiten voor een wandeling. Vanaf het hotel lopen we helemaal naar Avenida 9 de Julio, waar we gelijk nog even wat foto’s maken van deze indrukwekkende brede en drukke verkeersader. Op de terugweg naar ons hotel slaan we direct nog wat water, tang en kaakjes in bij 'Alicia'. Kwart voor 7 zijn we terug op de kamer en maken we ons klaar voor het diner.

Om acht uur lopen we gezamenlijk naar restaurant 'Las Cañas'. Het ligt in een leuke en moderne Plaza. Jeroen is er nog nooit geweest dus het wordt een soort test. Enthousiast als we zijn gaan we aan de tafeltjes in de buitenlucht zitten. Helaas moeten we algauw verkassen, want het begint zachtjes te miezeren. We besluiten om weer eens lekker Italiaans te bestellen. Om het wachten wat te veraangenamen krijgen we een mandje met heelrijke broodjes en knoflooksaus. Voordat we er erg in hebben, komen ze met een derde mandje aan die we afslaan anders hebben we zodadelijk geen trek meer in ons hoofdmaal. De lasagne en ravioli zien er goed uit en smaken perfect. Aan de andere tafels zijn ze inmiddels al aan de toetjes begonnen. We zien allerlei lekkere dingen voorbij komen, zodat ik me ook laat verleiden voor een heerlijk bolletje limoen ijs. Samen met Els, Marthijn, Ardie, Marijke, Lenie, Hans, Desiree en Jeroen gaan we terug naar het hotel. Onderweg komen we een leuke bar tegen, waarbij we iedereen behalve Desiree verliezen voor een pisco sour als slaapmutsje.