Terug naar dag 22 Home Patagonië

Dag 23 & 24:  Buenos Aires - Schiedam
Zaterdag 7 & zondag 8 november 2009

Deze laatste ochtend worden we lekker relaxt wakker zonder wekker. De voet is inmiddels flink gegroeid en heeft nu het formaat van een klompje. Voor het ontbijt lopen we nog even heerlijk onder de douche door. Om half 9 gaan we op ons gemak naar beneden voor het ontbijt. Na het ontbijt hebben we nog 2 uurtjes de tijd om alles goed en netjes in te pakken voor het definitieve vertrek. We wederom met het kleine busje en met een taxi naar het internationale vliegveld gebracht. Dit is een stuk verder dan het nationale vliegveld. Echt relax zitten we niet in de bus want het zit behoorlijk vol en gepropt. Eenmaal op het vliegveld aangekomen, kunnen we meteen onze koffers inchecken. Het is behoorlijk druk en het wemelt echt van de mensen zodat we goed moeten opletten waar we heen moeten. Gelukkig is Jeroen vrij lang, zodat hij boven de meeste mensen uitkomt. Als we de koffers aan het inchecken zijn, zegt de balie medewerksters dat we geen belasting tax meer hoeven te betalen omdat dat al in onze ticket is verwerkt. Voordat we door de douane gaan, wachten we nog even om de geldwisselaars. Achter de douane zijn lang niet zo veel winkeltjes als verwacht. We lopen wat rondjes en kijken wat er allemaal te koop is voor de meest belachelijke prijzen. Als we het zat zijn, maken we onze laatste dollars op aan wat te drinken. De laatste minuten brengen we door bij de rest van de groep in de wachtruimte.

Om 13:20 is het tijd om in te stappen. Uiteraard vertrekken we niet zonder Jeroen te bedanken en uit te zwaaien. Er word ingestapt volgens rijnummers zodat het allemaal lekker vlotjes verloopt. We zitten samen met Miranda in het midden van het vliegtuig. De stoel naast mij en Miranda is leeg en we hopen natuurlijk allemaal dat het zo blijft. Iedere keer als er weer een groep mensen binnenkomt, kijken we vol verwachting toe of er iemand onze kant op komt. Als het vliegtuig begint te rijden zijn we er zeker van de stoel naast ons blijft lekker vrij. Daar ben vooral ik wel blij mee, want dat voetje begint toch wel heel erg dik te worden en af en toe ook te kloppen. Kwart voor 3 gaan we keurig op tijd de lucht in. De fasten seatbelt signs blijven ontzettend lang aanstaan, zodat er niet geplast kan worden en de nood is al zo ongelofelijk hoog. Ruim 2 uurtjes na vertrek krijgen we het diner geserveerd. Aangezien we vrijwel achter in het vliegtuig zitten, is het de vraag of we nog mogen kiezen. We hebben nog geluk, want wij krijgen de laatste pasta schotels. Het is een uitgebreid diner met pasta, salade, brood en appelgebak. Aan de dames die het eten uit serveren vragen we direct om wat ijs voor mij voet. Het enige dat we te horen krijgen is wat gesnauw en nee niet mogelijk, nouja?! Miranda probeert het ook nog een keer aan haar kant en zijn heeft meer geluk. Na het diner gaan we er even lekker voorzitten, want als het programma klopt krijgen we Harry Potter te zien. Helaas hebben we dikke pech want precies het achterste gedeelte van het vliegtuig waar bij toebehoren heeft geen geluid. Dan wordt het maar het verslag bijwerken en een poging tot tukken.

Als we lekker aan het dutten zijn, worden we wakker gemaakt voor een sandwich met drinken. Het smaakt best prima maar om daar nou wakker voor gemaakt te worden, is een beetje overdreven. Na de snack gaan we weer verder met onze tuk. Het geluid werkt nog steeds niet dus van film kijken komt ook niks. Om kwart over 5 Nederlandse tijd krijgen we ons ontbijt geserveerd. We hebben redelijk tot goed geslapen, zodat het weer best jammer is voor deze onderbreking. Het ontbijt bestaat uit een ham/kaas croissant, een muffin, een bakje fruit en een lekkere bonbon. Het is flink dooreten want we hebben nog maar een uurtje voor de landing op de luchthaven van Madrid voor onze overstap. Op de luchthaven hebben we ruim de tijd om even de beetjes te strekken en wat te drinken. Om half 9 kunnen we beginnen met instappen en een half uurtje later gaan we al de lucht in voor ons laatste stuk. Van Madrid is het nog 2½ uur vliegen naar Amsterdam. Netjes op tijd komen we op Schiphol aan. We kunnen rechtstreeks naar de bagageband lopen, omdat we uit Madrid komen. Als we op de koffers staan te wachten nemen we alvast afscheid van onze groepsgenoten. Langzaam wordt het steeds stiller bij de band en staan we uiteindelijk alleen nog met Els en Marthijn en 3 andere toeristen te wachten op onze koffers. De band blijkt niet meer aangevuld te worden, zodat we het allemaal wel een beetje heet beginnen krijgen. Zou deze fantastische vakantie waarin we alle geluk van de wereld hebben gehad dan zo moeten te eindigen?! We staan er allemaal een beetje verslagen bij zo van wat nu, als ineens de band weer begint de draaien met de 4 verloren koffers toch nog te voorschijn komen. Jippie, toch nog eind goed al goed.