Terug naar dag 5 Home Peru Verder naar dag 7

Dag 6:  Op weg naar Wit-Arequipa
Donderdag 23 oktober 2008

Vandaag loopt de wekker nog even ietsje vroeger af dan gisteren en wel om 5 uur. Snel gewassen en de spulletjes verzameld alvorens we naar beneden gaan voor het ontbijt. We nemen de koffers zelf maar mee, want Mirjam was niet helemaal zeker of er zo vroeg al koffer jongens zouden zijn. In de ontbijtzaal blijken we niet de eerste te zijn. Een groot deel van de groep zit er al. We schuiven aan en al gauw komen de broodjes. Het ontbijt smaakt weer prima en om 6 uur zijn we gereed om te vertrekken.

De rit voert ons over een bochtige maar goed onderhouden Panamericana. Onderweg maken we enkele fotostops bij een olijfbomenveld en bij een mooi panorama over de Rio Camaná. Rio CamanaChala is de plek waar we onze plas- en koffiepauze hebben. Vanuit dit vissersdorpje brachten vroeger de chasquis, de estafettelopers van de Inca’s, verse vis binnen twee dagen naar het hof in Cusco. In het dorpje Camaná hebben we onze lunch in restaurant ‘Barucci’. We zitten hier gezamenlijk met de Baobab groep, die ons de hele ochtend al achtervolgen. Olijven plukkersMirjam heeft onze bestelling in de bus al opgenomen en doorgebeld, zodat we direct aan tafel kunnen. Toch laten de sandwiches erg lang op zich wachten en is iedereen bijna klaar als we ze eindelijk krijgen. Gelukkig smaakt het weer uitstekend. We maken nog even snel een korte wandeling door het stadje en kopen direct maar weer een fles water.

Half 3 rijden we weer verder naar Arequipa. De weg heeft inmiddels de kust verlaten en kronkelt zich een weg naar boven over de zandduinen. Onderweg zien we heel veel rotsen en af en toe een oase met van die typerende Inca terrasvelden. Naarmate we dichter bij Arequipa komen zien we ineens de drie vulkanen, El Misti (5822m), Chachani (6075m) en de Picchu Picchu (5669m) opdoemen. Het begint al snel donker te worden en de omgeving kleurt prachtig rood van de ondergaande zon. We maken nog eenmaal een korte stop om al dit moois van te leggen..

Rond half 7 arriveren we dan eindelijk, na een enorm lange zit, bij ons hotel 'La Casa de mi Abuela' in het centrum van Arequipa. We mogen gelijk doorlopen naar achteren, want daar staat een verrassing op ons te wachten van één van onze groepsleden. Ria blijkt jarig te zijn en we krijgen namens haar een wijntje aangeboden. Mirjam heeft namens de groep, zonder dat we het wisten, een heerlijke taart voor haar bestelt. Na al dit lekkers wordt het tijd om op zoek te gaan naar onze kamer en koffers. Voor een relaxte avond waarin we lekker makkelijk wat op de kamer eten en keuvelen, want dat hebben we wel verdiend na deze lange rit.