Terug naar dag 1 Home Canada
Verder naar dag 3

Dag 2: Vancouver
Zaterdag 27 Mei 2006

Na een zeer onrustige nacht waarbij we steeds hazeslaapjes maakten van slechts twee uur, besloten we half 7 om op te staan. We hadden nog ruim de tijd voor het ontbijt, zodat we op ons gemak het informatiepakket konden door worstelen. Om 8 uur gingen we naar beneden. We kregen een echt Engels ontbijt met ei, spek, tomaat en bacon, maar eerst kregen we een overheerlijke fruityoghurt cocktail. We bleken deze ochtend de enigeTotempalen - Stanley Park gasten te zijn, zodat we de hele ontbijttafel voor onszelf hadden. Na ontbijt gingen we eerst op zoek naar een supermarkt om wat eten, drinken en fruit voor onderweg te kopen. Vervolgens reden we naar het welbekende Stanley Park. Het rijden in Canada was overigens wel even wennen, want de bewegwijzering was niet echt zoals we dat gewend zijn. Bij het informatiecentrum konden we onze auto Steam Clock - Gastownparkeren en wat foldertjes ophalen. We besloten al lopend de totempalen te bezoeken. Het was een machtig gezicht die enorme, prachtig bewerkte palen. Er stonden er 8 en de een was nog gekleurder dan de ander. Vanaf de totempalen was het een klein stukje lopen naar de vuurtoren van Brockton Point en de Nine O'Clock Gun (kanon). Via het cricketveld, dat vol zat met zwaluwen, liepen we terug naar de auto om vervolgens naar het Beaver Lake te rijden. Dit meertje bevond zich ook in het Stanley Park. Hier hadden we onze eerste ontmoeting met de eekhoorntjes. Het meer was prachtig bezaaid met lelies en andere waterplanten. We maakten een wandeling rond het meer en maakten gebruik van het foldertje dat aan het begin van het pad in een bakje stond.

Terug bij de auto reden we naar Prospect Point vanwaar we een magistraal uitzicht op de Lion Gate's Bridge moesten hebben. Het uitzicht viel ons een beetje tegen, zodat we zelf op onderzoek uitgingen voor wat mooie plaatjes. We namen een bosrijk paadje dat ons onder de brug bracht. Vanaf de oever hadden we een prachtig uitzicht op deze enorme brug, bovendien zagen we nog een rivierotter het water in rennen. Na de zware klim terug naar boven werden we beloond met een paar wasberen die de straat onveilig maakten. De beertjes bleken erg brutaal te zijn en af en toe vielen ze de omstanders echt lastig. We stapten snel in de auto en reden verder naar de wetlands van Lost Lagoon. Hier maakten we wederom een kleine wandeling langs het meer waar we diverse vogels zagen. De kroon op deze wandeling was het zwanennest wat verborgen lag tussen het riet. We begonnen al aardig moe te worden, zodat we terug naar de auto liepen om op zoek te gaan naar een geschikt restaurant. We reden terug naar de stad, waar we de auto parkeerden bij het Harbour Centre. Hier vandaan was het slechts een heel klein stukje lopen naar Gastown, de oudste wijk van de stad. Bij de Steam Clock, op de hoek van Cambie en Water street, maakten we uiteraard een korte fotostop. Aan het einde van de straat vonden we 'The Old Spaghetti Factory' en dit leek ons een uitstekende plek voor het diner. De spaghetti met gehaktballetjes en de penne met kip smaakten verrukkelijk ook de alcoholvrije smoothies waren heerlijk. Na het diner besloten we nog even naar The Lookout te gaan. Vanaf deze 160m hoge toren hadden we een prachtig uitzicht over de stad. In het westen zagen we de zee en de haven, in het noorden Stanley Park, in het oosten Gastown en in het zuiden de hightechbol van het Science-Worldgebouw. De glazen lift bracht ons weer naar het ondergrondse winkelcentrum vanwaar het nog een klein stukje lopen was naar de auto. Het was nog niet echt laat maar we zaten er toch wel aardig doorheen, zodat we lekker terug reden naar onze B&B. Voordat we definitief onder de wol kropen, uiteraard nog even lekker gedoucht en de foto’s bekeken.