Terug naar dag 3 Home Canada
Verder naar dag 5

Dag 4: Kelowna - Revelstoke

Maandag 29 Mei 2006

Vandaag waren we wel heel erg vroeg wakker, 6 uur! We konden de slaap niet meer vatten, zodat we de route van de dag en onze gemaakte foto’s hebben bekeken. Om half 9 was pas het ontbijt. We zaten samen met een echtpaar uit Portugal en ene Valerie uit Calgary aan tafel. John onze ‘huismeester’ was erg druk en had ontzettend veel praatjes. Hij zorgde samen met zijn vrouw, die in de keuken stond, voor het ontbijt. Het was Kalamalka Lake Viewpointheerlijk. We begonnen met een heerlijk bord vers fruit, gevolgd door een bagel met gebakken ei en als laatste nog wat zelf gebakken brood (wat hij uit zijn handen liet vallen). We hadden een prachtig uitzicht over het Okanagan meer. We zagen zelfs een bald eagle (Amerikaanse zeearend) voorbij vliegen. Na het ontbijt gingen we even mee naar buiten, want er moest een foto van ons gemaakt worden voor het plakboek. Pas om kwart over 10 waren we klaar voor vertrek. We kregen een paar dikke hugs van Jeanette en John had snel de foto uitgeprint zodat we die mee konden nemen. Allereerst moesten we een tankstation opzoeken, want de tank was behoorlijk leeg. Bovendien wilde Jeroen nog een fles wijn uit dit gebied kopen voor Gerben (van hem hadden we de parkpas geleend). Helaas ging dit niet geheel van een leien dakje, zodat we erg veel tijd hadden verloren. Onze eerste stop wilden we houden op het Kalamalka Lake Viewpoint, maar dit bleek niet zo gemakkelijk te vinden. We reden maar rondjes, totdat we ineens op de bewuste plek stonden. Vanaf dit punt hadden we een mooi uitzicht over het diepgroene tot turkooizen water. In het oosten zagen we de Monashee Mountains en in het noorden de uitlopers van Vernon. Via een andere weg reden we gauw weer verder. Onze volgende stop was in het plaatsje Armstrong bij het visitor centre. Hier konden we wat informatie inwinnen voor het gebied en direct even gebruik maken van het toilet, want dat was ook hoog nodig. We besloten eerst een bagel en appel te eten alvorens we weer verder reden. In Craigellachie bezochten we het Last Spike Museum. Op 7 november 1885 sloeg de hoogwelgeboren Three Valley Gap HotelDonald Alexander Smith de laatste spoorspijker in de rails en de transcontinentale spoorweg was een feit.

Rond half 4 arriveerden we bij Three Valley Gap. Dit sprookjesachtige hotel met zijn opvallende rode daken zagen we vanuit de verte aan de rand van het meer al liggen. We stopten hier om een bezoek te brengen aan de Ghost Town. Samen met een paar andere gasten kregen we een rondleiding met een enthousiaste gids. De huisjes in Ghost Town zijn allemaal origineel. Ze zijn voorzichtig op de plaats waar ze stonden afgebroken en genummerd. Vervolgens vervoerd naar de Three Valley Gap en daar weer authentiek opgebouwd. Na de rondleiding mochten we zelf nog even op onderzoek uit. We maakten van de gelegenheid gebruik om op ons gemak nog wat fotootjes te maken, want dat was tijdens de rondleiding wat lastig geweest. Na ruim 2 uur was het weer tijd om te vertrekken. 'Nelles Ranch' ons volgende B&B adres lag slechts 15 minuten verder. We werden ontvangen door een Nederlandse cowboy. We besloten om snel de spullen op de kamer te zetten en vervolgens op zoek te gaan naar een restaurant. We hadden hulp gekregen van onze gastheer en kwamen bij de 'Great White North Bar' uit. Als voorafje hadden we een overheerlijk soepje en als hoofdgerecht een groot stuk zalm. Smaakten helaas niet helemaal zoals we gehoopt hadden, maar tijdens het eten werden we vergezeld door diverse kolibrietjes die voor het raam in de voerderbakken doken. Half 8 waren we klaar en gingen we op zoek naar Meadows in the sky een prachtige wandeling in de buurt van de top van de Mt. Revelstoke. Helaas bleek dit pad nog gesloten te zijn voor publiek vanwege de sneeuw. Helaas, helaas, helaas dan maar naar Revelstoke, maar ook hier was niet veel te beleven, zodat we maar terug naar huis gingen. Het was nogal koud op de kamer, zodat we een lekkere warme douche namen en vervolgens vroeg onder de wol kropen.